Citroen DS3 R3

Citroen DS3 R3


Všichni, kdo byste se rádi stali automobilovými závodníky zpozorněte – Citroen představil Ulster Rally DS3 R3 závodní automobil. A je to poměrně levná cesta, jak se dostat do světa závodění, Piers Ward se nechal slyšet, že takhle levný způsob ještě neviděl.

Tohle auto dodržuje R3 předpisy, takže má 1.6 litrový turbomotor s 210 koňmi, pádlovou převodovku, chytrou elektroniku motoru, která se mění podle toho, na jakém povrchu jste a zbrusu nový multifunkční displej. Je také ale z části založeno na klasickém DS3, což znamená, že můžete navštívit místního prodejce Citroen a koupit si standardní DS3, objednat si za 1 500 000kč závodní výbavu od Citroenu z Francie a pak strávit asi 500 hodin přestavbou klasického auta na závodní. Co z toho je snazší?

Znamená to, že se můžete zúčastnit závodů FIA po celém světě, stejně jako místních závodů jako Ulster Rally, a závodit po boku Loeba a Latvaly.

Ne že by Seb nebo Jari-Matti byli u toho, když jsme se s DS3 R3 projížděli na malém okruhu v Severním Irsku. Dobrá práce, když vezmu v potaz, jak jsem trapně pomalý. Ale mít po boku netalentovaného řidiče, je DS3 skvělé auto ve kterém se můžete naučit dobře závodit.

Je v něm přiměřeně sil na to, abyste si jízdu užili, ale ne dost na to, aby zvládalo všechny chyby. Nemůžete prosvištět ostrou zatáčkou a čekat, že motor vás dostane z potíží. V tomhle autě jde o zachování rychlosti a to je zásadní schopnost. Je to snadný úkol, protože DS3 R3 má perfektní vyváženost. Než jsem se dostal za volant Citroenu, asfaltová silnice byla pokryta spoustou uvolněných odštěpků, které způsobují, že když najedete do zatáčky, začne být vozidlo nedotáčivé.

Ale je to jen počáteční část zatáčky – ve všech ostatních bodech doopravdy cítíte, jak se zadní část pohybuje kolem, řízení je tak lehké a rychlé, že se na něj snadno reaguje. Ten způsob, jakým se vám zdá, že se kolem vás DS3 otáčí, je skvělý. Jste ve středu jeho vesmíru.

Díky tomuto všemu vám Citroen připadá jako řádné závodní auto. Já jsem měl dost štěstí, že jsem mohl minulý rok řídit Loebovo WRC, a přestože tohle auto vypadá mnohem sofistikovaněji díky tomu, jak se ovládá, všechny hlavní místa doteku v DS3 R3 a WRC jsou překvapivě podobné.

Způsob jakým DS3 R3 střídá vyšší rychlosti, jak pracuje jednopólová převodovka (směrem k sobě zrychlujete, směrem od sebe zpomalujete), ochranná klec, sedadla, digitální display – máte z toho pocit, jako by to byl přirozený vývoj, jak postoupit do rychlejších kategorií a nakonec do WRC.

Pokud se ve světě závodění někdy oddělí začátečnické kategorie, mohlo by vyšším stupňům přidat na soutěživosti a přilákat více týmů a závodníků. Doufejme, že tohle DS3 R3 těmhle začátečnickým vrstvám pomůže.

zdroj: Citroen DS3 R3

Napiš co si myslíš

Komentáře

Sledujte nás na Facebooku!

Buďte s námi stále v kontaktu!
Sledujte co je nového v Top Gear a Grand Tour!