Chevrolet Camaro ZL1 2012

Chevrolet Camaro ZL1 2012

Chevrolet Camaro

Pokud jste čekali na Chevrolet, až dodá výkonné Camaro se svým stylem úzkých očí a ostře řezanými tvářemi, tak říkáme, že konečně můžete vydechnout. 2012 ZL1 je vše, v co jste doufali a možná ještě víc.

Za nižší cenu nabízí větší výkon, než jakékoliv jiné auto na současném trhu v poměru 100$ za koně. Nový král Camaro byl navržen a konstruován nejen podle receptu královskou korunu muscle cars, ale aby korunu opravdu vlastnil. A na papíru vypadá, že právě to se mu podařilo.

Z 0-100 za pouhých 3,9 vteřin a maximální rychlost 294 km/h, jsou hodnoty, které byste normálně hledali u superaut. Stejně tak jako schopnost tlačit naplno hodnotu bočního přetížení a pokořit čtvrt míli za rovných 12 vteřin. Takže najít ho mimo žebříček muscle cars není jen překvapení, ale šok!

Místo obvyklé, pisklavé V8 z verze SS, ZL1 dostalo přeplňovanou verzi 6,2 litrového motoru LSA, který sdílí DNA s motory pro Corvettu ZR1 a Cadillac CTS-V. Což je dobré pro 580koní a 753Nm točivého momentu. Téměř stejné jako bublající sopka při normální silniční rychlosti, výfukové ventily se rozsoptí jen když opravdu mají, čímž myslím, když opravdu sešlápnete pedál až na podlahu.

Pro vylepšení účinnosti především ve vysokých rychlostech, byla karoserie decentně upravena Zatím co normální Camaro SS, jako většina produkčních aut, při rychlosti vytváří vztlak pro dobré spojení úspornosti a výkonu. ZL1 pro dosažení stability ve vysokých rychlostech, dělá pravý opak. Na rozdíl od SS, které vytváří vztlak 440,9 kg při 240km/h, ZL1 vytváří přítlak 29 kilogramů.

Abychom zjistili, jak inženýři od Chevroletu dosáhli tohoto výkonu, musíme se podívat pozorněji, není zde žádný zadní spoiler s výhrou velkého křídla. Tohle skromné křídlo přispělo přítlakem o hodnotě 68 kilogramů. Přestože toho skutečně bylo dosaženo pomocí procesu postupného upravování detailů ve větrném tunelu, tak mřížkou chladiče a výdechy na kapotě, blatníky a dokonce podvozkem auta dosáhli celkového výsledku.

Pokud to zní jako hodně problémů na cestě za muscle carem, které souvisely se ZL1, počkejte, až uslyšíte, co udělali s podvozkem. Místo toho, aby sešroubovali značkové závodní tlumiče a pilovali jejich jízdní vlastnosti na silnici, Chevrolet vybavil ZL1 podvozkem s magnetickými tlumiči (Magnetic Ride Control (MRC)) a něčím co nazvali výkonová a trakční jednotka (Performance Traction Management (PTM)).

MRC je vůbec první aplikace třetí řady aktivních magnetických tlumičů na sportovní auto. Prvním autem s touto technologií byl Range Rover Evoque. Ten poskytuje stejně sofistikovaný pocit jako u ZL1, být pohodlný když se chcete jen tak projet na výlet a zpevnit se když se chcete bavit. Je to velmi drahá věc, častěji viditelná na Ferrari než na muscle caru. Ale to dokazuje, jak vážně to Chevrolet myslel.

Zejména když je spojen s PTM, který poprvé prolomil kryt s polevou Corvetty ZR1. Tento box s pěti módy nejen plní účel řízení kvality jízdy, ale také launch control, kontrolu trakce, aktivní posilovač řízení a kontrolu stability.

Takže ZL1 teoreticky dostalo vše: výhodnou cenu, tuny síly, kroutící sílu, chytré odpružení a až idiotsky bezpečnou kontrolu trakce. Což mělo udělat z chuligána zdvořilé auto, které jsme vždy chtěli. Kde se ale začíná Camaro kazit je jeho váha. I přes zázraky provedené vývojářským týmem, nezakryje, že ručička na váze ZL1 indikuje něco přes 1,870kg.

Na přímé dráze to problém není, ale ukažte tomu číslu zatáčku a nebudete schopni ho skrýt. Zejména když motor gumuje silnici skrze široké zadní pneumatiky. Hlavně když je mokro. Což bylo.

Dokonce i s PTM v nejklidnějším módu, ZL1 snižuje výkon při zjištění ztráty přilnavosti a přilnavost vám navrátí, všech 580 koní vám bliká do očí. Což je samozřejmě horší než když je nemáte vůbec. Pokud na to máte, můžete je zkrotit, ale když na to nemáte, vybouráte se. Jak bylo krásně demonstrováno jedním americkým novinářem. Na přímé silnici na dvojku.

Může to znít, že se mi ZL1 nelíbí, ale líbí. A hodně. Právě proto, že je obtížné na řízení, hlavně na mokru. To není chyba. To je to, co byste čekali od muscle caru, od každého muscle caru, především od toho, které má skoro 600 koní. Bez pochyby je to nejrychlejší poník, kterého dnes můžete koupit. Takže by mělo slavit mimořádné prodeje.

Jen se nezmiňujte o Shelby GT500 2013, to je vše.

Napiš co si myslíš

Komentáře

Sledujte nás na Facebooku!

Buďte s námi stále v kontaktu!
Sledujte co je nového v Top Gear a Grand Tour!