Caterham 7 Super Supersport

Caterham 7 Super Supersport


Nový Caterham Supersport není rychlé auto. Jistě, zvládne zrychlení z nuly na sto pod pět vteřin, ale abyste toho dosáhli, musíte udělat toto:

1) Sestavte si Supersport z velké krabice důležitých kovových částí a šroubků. Pokud jste slušný mechanik, zabere vám to asi 90 hodin. Pokud jste jako TopGear, bude to trvat několik let. Případně můžete Caterhamu zaplatit 80 tisíc korun, aby vám ho sestavili. To je asi lepší nápad.
2) Nacpěte sebe a své nohy do úzké závodní sedačky.
3) Vylovte pásy z různých anatomických štěrbin a čtyřbodové závodní popruhy zapněte.
4) Uvědomíte si, že pravou nohou současně sešlápnete všechny tři pedály, protože máte moc široké boty. Rozhodnete se, vzít si jiné.
5) Povolíte čtyřbodové pásy.
6) Vysoukáte se z úzké závodní sedačky.
7) Koupíte si užší boty.
8 ) Zjistíte, že než jste své auto sestavili a koupili si nové boty, začalo pršet. Supersport nemá střechu ani čelní okno, takže v něm za deště jezdit nemůžete.
9) Počkejte, dokud nepřestane pršet. Pokud žijete v Británii, může to trvat i několik měsíců.
10) Nasoukejte se… atd.
11) Zjistíte, že jste klíčky zapomněli v kapse v džínách a nemůžete se vymotat z pásů.
12) Rozepnout pásy, vysoukat se… atd. Vyndáte klíčky z kapsy. Zasoukat se, zapnout pásy.
13) Zjistíte, že jsou zpětná zrcátka otočená dolů. A když jsou otočená dolů, nedosáhnete na ně…

Už jste v obraze. Není to zrovna rychlý proces. A i když už konečně jedete, skutečnost, že řídíte jasně oranžovou Sedmičku, která doslova křičí „Důstojníku, prosím, zastavte mě, vyslechněte mě!“ vás drží, abyste si nezahrávali s místní povolenou rychlostí. Stejně tak jako skutečnost, že je Caterham tak nízký, že autobusy a dodávky nemají ani tušení, že tam někde je. A zadní stopa je asi o devět stop širší než přední.

Ale když vytáhnete Supersport na 7000 otáček za minutu, a užíváte si ten zvuk, to omamné vosí bzučení, všechny starosti, odepínání a zapínání, soukání se dovnitř a ven, náklady na nové boty, to všechno je najednou nepodstatné. To je destilovaná jízda: stoprocentní důkaz. Supersport vychází ze závodního auta, které za Caterham závodí. Díky úpravám je možné s ním jezdit i po našich silnicích, ale nic víc. Má zvuk jako závodní auto. Jezdí jako závodní auto.

Nekompromisní čistota účelu, tvoří i v KTM X-bow, pocit jako v Lexus LS. Atmosféra interiéru je „užitková“. Upřímně řečeno, na palubní desce Supersportu je pár tlačítek, jsou na ovládání předních stěračů a vytápění čelního skla. Supersport nemá ani stěrače, ani čelní sklo. Má jen malinkou clonu, která při rychlosti 60 km/h nezabrání ani včelám, aby vám létaly do očí.

Supersport dostane od Fordu odzkoušenou a testovanou a odzkoušenou a testovanou 1,6 litrovou jednotku „Sigma“, která při 6900 ot./min tvoří 140 koní. Není to nejrychlejší sedmička – je to takový bow R500 – ale může být instinktivnější a přímější. Váží 520 kg, což je trošku méně, než je průměr. V 60ti kilometrové rychlosti máte pocit, že jede 120. Při 100 máte pocit, že jste uprostřed katastrofické meteorické události. Pěti stupňová převodovka je absurdně na krátkou vzdálenost a maximální rychlost je jen 190 km/h, ale hlava by vám upadla dřív, než byste této rychlosti dosáhli. Rychlá jízda v tomto autě není pohodlná, ale může vás upoutat.

Se Supersportem máte na silnici pocit, jako v ničem jiném, je živý. Je to nepraktický výsledek padesátiletého snažení Caterhamu, vyladit Sedmičku na nejvyšší možnou míru. Při ceně 554 tisíc korun (plus nezbytných 80.000 za montáž a 1.200 korun za nové úzké boty) vám nic nenabídne tolik zábavy.

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner