BMW 5 Série M550d xDrive – ozkoušeno

BMW 5 Série M550d xDrive – ozkoušeno

Vlekl jsem se na přecpané dálnici rychlostí 100 km/h v BMW M550d když, s typicky přesným německým načasováním, všechny vozy zmizely a přede mnou se objevila velkolepá dopravní značka oznamující konec zúžení dálnice.

Jak je samozřejmě v téhle situaci vhodné, šlápl jsem na plyn...  a zažil něco tak transcendentálního, že mě to nenechalo na pochybách, že řídím ten nejlepší diesel, který kdy byl vyroben.

120, 130, 140, 160 km/h... rychlost stoupala ve vyrovnaném a pravidelném rytmu jako tlukot srdce Olympijského plavce.  180, 190, 210… v tomhle absurdním zrychlování neexistovala žádná hranice. 220, 240... a ručička měřiče rychlosti narazí na limit 250 km/h s takovou silou, která vám dává znát, že se sotva začíná zahřívat. Dvoutunový dieselový luxusní sedan německou hranicí slušnosti obešel s obrovským plácnutím přes její zadek a já jsem začal přemýšlet, které členy rodiny prodám, abych si jeden mohl dovolit.

Rozhodně to není tempo, které by se pro velkou a objemnou 5-Sérii zdálo být nějak přehnané. Vše je naprosto nenucené, jako kdyby M550d byl pouhý Corgi , model (tím myslím hračku auta, ne závodní Cruftst) prohánějící se po kuchyňském stole s pohrdavým úšklebkem.

Když se podíváte na technické údaje, tak vás to ani nemůže překvapit. M550d je ten nejvýkonnější diesel, který kdy BMW vyrobilo: trojité turbo (protože trojka je nová dvojka!) produkující 376 koní a strhujících 710 Nm otáček, zrychlí M550d z 0-100 km/h za 4.7 vteřin: jen o chlup pomaleji než M5. Ale ani tyhle úchvatné údaje nám neřeknou celý příběh: chorál dvojitého turba servíruje své nejlepší výkony už od 2000 otáček, což znamená, že si jej můžete poslechnout i v těch nejneškodnějších situacích.

Ačkoli téměř na každé silnici udrží krok s V8 twin-turbo M5, není M550d zrovna M-car. Ne proto, že při 72 km/h vypustí pouze 155g CO2 na km, ale protože má pohon na všechna čtyři kola. Což je daleko menší problém, než byste si mysleli.

M550d je o trochu línější než, řekněme, jakékoliv moderní quattro Audi, kde vzadu cítíte motor krmící přední kola výkonem s téměř nezjistitelnou rafinovaností. Řídil jsem ho na zledovatěné sněhem pokryté německé vedlejší silnici a nenapadá mně moc vozů – ve zkratce Veyron nebo Aventador  - které by byly schopny pod kontrolou takového neobratného řidiče, jako jsem já, jet rychleji.

Jestli máte, stejně jako optimistický rybář, pocit, že je na obzoru velký úlovek, máte pravdu. Ale jen pokud nežijete v Británii. Nebo Japonsku. Nebo Austrálii. Nebo Lincolnshire. Nebo v kterékoliv jiné zemi, kde se jezdí vlevo. Pokud jste skutečně obyvateli takové země, tak M550d určitě nezískáte: alespoň ne s volantem na správné straně. BMW sdělilo, že systém pohonu na všechny čtyři kola není kompatibilní s přesunem volantu zleva doprava, takže bude 550d nabízet pouze na trzích v zemích, kde se jezdí vpravo.

Půvabný tří-turbový motor se tedy dostane do zemí, kde se řídí na správné straně, pouze pod kapotou X5 a X6. To je dost chabá útěcha. Navrhli jsme inženýrům z BMW, že řešením by bylo vyrobit M550d s motorem vzadu. Nesouhlasili s námi. Takže se Top Gear rozhodl, že existuje jediné řešení: všichni utečeme do Německa.  OK, sice nemluvíme německy, ale Google překladač je docela neomylný, ne? Steigen Sie an Bord unserer erotischen Vergnügen Auto!

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner